Avgusta 2022 je 289 prebivalcev občine v spletni anketi podalo svojo vizijo razvoja radovljiškega turizma. Podpora turizmu je še vedno zelo visoka. Jeseni so na anketo odgovarjali tudi obiskovalci destinacije.
Anketa, izvedena namenoma na višku turistične sezone, avgusta 2022, ko je pritisk s strani turistov največji, je temeljila na vprašanjih trajnostnega turizma. K tovrstnim anketam nas zavezuje zlati znak Slovenia Green, hkrati pa nam rezultati pomagajo pri pripravi nove turistične strategije.
V primerjavi z anketo leta 2019, so tokrat domačinom lahko zapisali tudi konkratna mnenja, opažanja in pripombe, ki so še posebej dragocena. Rezultati ankete so zadovoljivi, prebivalci pa so poleg pohval podali tudi nekaj izhodišč za izboljšave.
Analiza je pokazala, da lokalna skupnost še vedno podpira turizem, saj se kar 93 % prebivalcev strinja oziroma zelo strinja s trditvijo, da podpira turistični razvoj Radol’ce. Kljub temu pa si prebivalci v občini želijo, da bi se v prihodnosti dalo poudarek obvladovanju rasti turističnega obiska, boljši infrastrukturi in predvsem delovanju po načelu “dobro za domačine, dobro za turiste”.
Ocena predlaganih »sloganov« kot želenih ali neželenih opisov destinacije kaže potrditev, da »lokalci« Radol’co (še vedno) vidijo kot zeleno destinacijo, s svežim zrakom in pitno vodo. Njihove ocene potrjujejo, da je trenutno znamčenje destinacije kot pristno sladke tudi lokalno sprejeto in ponotranjeno.
Že poleti smo pripravili tudi anketo za obiskovalce, vendar je odzive težko pridobivati, zato smo jeseni izvajali tudi za reševanje teh ankete promocijo na družabnih omrežjih. Pridobili smo kar nekaj odzivov slovenskih gostov, največ iz drugih krajev Gorenjske, ki radi zahajajo v Radol'co na enodnevne izlete in prireditve. Z anketiranjem na dogodku Radolška tržnica septembra ter v TIC Radovljica, pa smo pridobili tudi nekaj odzivov tujih gostov.
Ugotovili smo, da približno 1/3 gostov pride v paru in prav toliko tudi z družino. Preostala tretjina se porazdeli na potovanja s prijatelji, sorodniki, sodelavci ter potovanja ene osebe. Razlog za obisk je najpogosteje obisk naravnih in kulturnih znamenitosti, ocene za segmente turistične ponudbe pa se gibajo med 3,7 in 4,4 na lestvici do 5.
Destinacija Radovljica je že od leta 2019 nosilka zlatega znaka Slovenia Green. Znak občino zavezuje k trajnostnemu delovanju in zelenim aktivnostim na različnih področjih delovanja.
Radovljica ima novo turistično strategijo, ki podaja smernice razvoja za obdobje 2023–2028. Strategija je usmerjena v trajnostni turizem s poudarkom na daljšanju turistične sezone, razpršenosti turizma po celotni občini in kakovostnih storitvah.
Poletje je za nami in po dveh koronskih sezonah letos ponovno beležimo skokovito rast števila nočitev in števila gostov v destinaciji.
Javni zavod Turizem in kultura Radovljica v letošnjem letu pripravlja novo turistično strategijo, hkrati pa z anketo za obiskovalce ter prebivalce izpolnjujemo obvezo in nadaljujemo aktivnosti zlate zelene destinacije.