Skoči do osrednje vsebine

Poletje 2023

Poletna turistična sezona 2023

26.09.2023 11:46

Čeprav je število nočitev in gostov po osmih mesecih leta 2023 enako kot leta 2022, so neurja v avgustu povzročila 15% upad nočitev na višku turistične sezone. Zelo dober obisk destinacije je bil v aprilu in maju.

Skupno je bilo v 8 mesecih leta zabeleženih 141.673 gostov ter ustvarjenih 383.452 nočitev na območju Občine Radovljica. Po lanskih rekordnih številkah je bil letos v avgustu upad nočitev za 14 %, ki je posledica slabega vremena. Vreme je namreč močno zmanjšalo predvsem obisk v kampih, ki ustvarjajo na območju destinacije sicer največ nočitev. Tako je bil letos mesec z največ gosti in nočitvami julij, ko je bilo ustvarjenih 141.101 nočitev, kar je 5 % več kot lani.

 

Zaznati pa je zelo dober pozitiven trend rasti v prvih petih mesecih leta. Med januarjem in majem je bilo ustvarjenih 15.743 nočitev več kot lansko leto. Mesec z največjo rastjo števila gostov in nočitev je mesec maj, ko je bil dvig nočitev 70%, aprila pa je bilo nočitev več za 25%. Nočitev v aprilu so drugič v zgodovini (prvič in edinkrat do slej je bilo to leta 2019) presegle število 10.000 in jih je bilo 12.522. Z vidika razvoja turizma je vsekakor dvig nočitev v mesecih pred sezono pomemben pokazatelj dobrega dela destinacije in regije, saj je večanje števila gostov in nočitev izven glavne sezone eden ključnih ciljev razvoja turizma v destinaciji.

 

Nočitve v Občini Radovljica

Po narodnosti so še vedno daleč najvišje Nemci, ki tudi letos ustvarjajo največ nočitev – dobrih 30% vseh. Na drugem mestu so Nizozemci z 18%, sledijo s po 5 % Čehi in Belgijci, nato so Francozi. V primerjavi z lanskim letom, je bil v osmih mesecih leta zaznan največji porast gostov iz Španije, Velike Britanije, Francije in Madžarske, medtem ko je bilo gostov iz Nemčije, Nizozemske in Češke po številu manj kot v enakem obdobju lani. Število Slovenskih gostov je upadlo za 50% in je po številu gostov nekoliko nižje kot pred leta 2019 (pred korono), a je njihova doba bivanja daljša.

 

POLETNE AKTIVNOSTI IN PRODUKTI TURIZMA

Gostom je bila v tej sezoni ponovno na voljo Kartica ugodnosti Julijske Alpe: Radovljica. V projekt je pristopilo 45 nastanitvenih obratov, izdali pa so skupno 6.608 brezplačnih digitalnih kartic. Glavnino kartic so izdali v naši največji nastanitvi, v kampu Šobec (5598), sledili so Apartmaji Jelovica s 150 izdanimi karticami.

V sklopu kartice gosta smo ponudili poleg ugodnosti na aktivna doživetja in oglede muzejev tudi vodene oglede Radovljice, Krope in Gradu Kamen ter shuttle prevoze dvakrat tedensko iz Kampa Šobec, in sicer na voden ogled Krope ter na voden ogled Gradu Kamen. Na 52 razpisanih vodenjih smo imeli 357 udeležencev, kar je povprečno 7 obiskovalcev na vodenje. K dobremu obisku je verjetno prispevala tudi velika angažiranost informatorjev v Kampu Šobec, s katerimi smo se srečali tudi pred sezono ter vzpostavili dobro sodelovanje.

 

Poleti smo pripravili tudi veliko število dogodkov, smo pa imeli veliko smolo z vremenom, saj smo od petih načrtovanih lahko izvedli le 2 četrtkova koncerta na trgu. Podobno je bilo z letnim kinom ter tudi nekaterimi ostalimi prireditvami.

Povezane novice

28.08.2023 11:24
Zadovoljstvo lokalnih prebivalcev
Vpliv turizma na prebivalstvo v letu 2023

Prebivalce območja Občine Radovljica vabimo, da do konca meseca oktobra izpolnijo anketo o zadovoljstvu z razvojem turizma v destinaciji. Med vse, ki bodo podali svoje mnenje, bomo razdelili 5 praktičnih nagrad.

28.08.2023 20:29
EKO Okusi Slovenije v Radol'ci
EKO Okusi Slovenije in jesenski dogodki

Radol'ca, ki je partner v medregijskem projektu sodelovanja LAS "EKO Okusi Slovenije", jeseni predstavlja dva nova kulinarična produkta.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?